Jag tror att jag klarar att jobba…

… igen efter fem veckors semester. Fast jag var lite tveksam på förmiddagen. Jag fick tänka till för att komma på inloggningskoden till jobbmailen. Och hur sjutton var det man förminskade på kopiatorn?

Och att skriva betraktelse för pensionärssamling var lite trögt… Men annars så hittar jag i huset fortfarande, och jag kunde alla arbetskamraternas namn… och med lite tankekraft kom jag på hur man kopplade ur röstbrevlådan… jag har t o m spelat in ett nytt meddelande! Tänk vad jag kan!

Och viktigast av allt: Jag kom i tid på var muggen ska stå i kaffeapparaten – det hann aldrig rinna utanför!

Nu ska jag gå och läsa Apostlagärningarna och Peter Halldorfs ”Andens folk” med mina 20 damer…

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag tror att jag klarar att jobba…

  1. Satungen Kalle skriver:

    inte dåligt det så här första dan på jobbet!

  2. Popup skriver:

    Härligt att höra, trots att det krävdes lite extra tankedribblingar din första arbetsdag, men du har verkligen haft semester. Är det inte precis så det ska vara? Att man lägger det mesta eller allt arbete åt sidan under sina lediga dagar för att bara få ”vara”?

Lämna en kommentar