Det går inte att klistra in längre…

Jag försöker först klistra in ett citat från en församlings hemsida. Det går inte. Men på WP funkar det. Tänkte jag skulle kunna klistra in hela inlägget här, men det gick inte.

Så jag får be er att läsa mitt inlägg på WP.

Poängen med det är att jag läst på hemsidan hos den församling som gjorde mos av mig efter att jag tjänat den lojalt i mer än tio år. En svaghet från min sida och alla samverkade för att förtala mig, mosa mig, döma mig och se till att mitt liv gick i kras.

Min svaghet, min förtvivlade handling, kan jag inte försvara och gör inte heller. Men den ondska man anklagade mig för, det ansvar för andras känslor i den situation som jag inte rådde över… är något annat. Andras övergrepp som ansågs helt i sin ordning eftersom jag var en så hemsk person… Ansvariga personers underlåtenhet…

Bön ger konsekvenser!

Jag blev frikänd i högre instans. Men skadan man förorsakat mig består.

Nu ber man på hemsidan om att få se sanningen, bli kärleksfulla… Risken med en sådan bön är stor. Gud hör nämligen bön!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det går inte att klistra in längre…

  1. kao skriver:

    Du har blivit mycket illa behandlad, det är oförlåtligt! Men nu är du friad, även om du fortfarande har onda ögat på dej och det är fruktansvärt….
    ….och visst hör Gud bön!

    Kao

Kommentera

