Fuktigt, kletigt och tjockt…

… är det i luften idag. Man bara väntar på urladdningen, men ännu har det inte börjat åska här.

Jag mår alltid kymigt när det är lufttryck av det här slaget. Hela kroppen påverkas.

På hemmet var de också trötta och hängiga, jag fick korta av samlingen lite.

 Arbetslaget var märkligt nog alla på plats på en gång idag. Det är ovanligt om det inte är personalmöte. Vi jobbar ju helger och har lediga dar i veckan, flera jobbar deltid och sen jobbar vi i olika delar av socknen där vi har lokaler… ibland jobbar vi hemifrån… Men på förmiddagen idag var plötsligt alla där! Alla lika svettiga… Svårt att få drag genom huset men det gick till sist.

Två timmars samtal med chefen. Det var inte av karaktären: ”Mitt kontor – nu!” Utan ett planerat samtal om lön och arbetssituation. Det blev lite prat om annat också förståss…

Det var svårt att lämna och åka när jag fick höra att fåglar tagit sig in i kyrktornet och inte kom ut. Vaktmästaren kunde inte fixa det, först i morgon kan det ordnas. Skrikande, rädda och hungriga fåglar…

För övrigt så hittar ni mig uppdelad i bitar på dessa platser:

kyrksyster

kyrkis

kyrksysters fritidshus

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

