Vem ska läsa proffsbloggarna?

Sakta men säkert lämnar vi alla det sjunkande skeppet. Alla vi ”amatörer” som blivit för kostsamma. Vi går till WP eller slutar.

Men ”proffsbloggarna” ska tydligen vara kvar. Aftonbladets auktoriserade och avlönade. Men vem kommer att läsa dom?

Jag har inte brytt mig för dom i större utsträckning. Inte sen jag märkte att de inte var intresserade av dialog. Få av dom har svarat på kommentarer. Ingen har kommenterat hos andra. De har varit sin egen ö.

Nu får de arenan för sig själva.

Men får de några läsare när vi andra landsförvisats?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

36 kommentarer till Vem ska läsa proffsbloggarna?

  1. Andromeda skriver:

    Att läsa några proffsbloggare skulle aldrig falla mig in. Men det finns kanske några som har intresse av dessa bloggar. Vad vet jag? När bloggen här väl är stängd kommer jag ALDRIG att titta in på den igen!

  2. Anders skriver:

    Två keruber satta att vakta blogg.aftonbladet.se? =)

  3. Törnråza skriver:

    Dom får väl samma betalt dialog/läsare eller ej.

  4. Törnråza skriver:

    Det kan la bli en blogg för inbördes beundran. *hehe*

  5. civilisten skriver:

    Jag har verkligen inte för avsikt att läsa några proffsbloggare. Jag följer Frälsis eget forum och så din blogg, kära kyrksyster. What`s it!

  6. Aylala skriver:

    Tja, man kan väl misstänka att det är samma personer som läser dem nu? Kikar du på deras kommentarer ser du snart att den lilla procent av deras aktiva läsare som hör till ”oss vanliga bloggare” är försvinnande liten. Promilleliten. Du behöver nog inte oroa dig för dem. 🙂

    • kyrksyster skriver:

      Oroar mig inte, men funderar över vilken funktion de fyller sen. Jag har inte koll på vilka som kommenterar, jag trodde det var ”vanliga” bloggare…

  7. Henrico skriver:

    De klarar sig alltid, de är ju proffs. 🙂

  8. vally skriver:

    Tror inte det blir problem.för dem men roligast är att följa, som du kallar dem, dialogbloggar.Tjöta mot vet du ;-)De e mitt liv de se.Tycker inte om att man ställer till så här.Sitter och undrar om det skall sjungas Kungssången i morgon.Verkar i alla fall bli full uppslutning av familjenKanske en markering från dem.Ha det gott lillla kyrkis. Kyrkis låter jättegulligt.

    • kyrksyster skriver:

      Så du hars ett att jag heter Kyrkis på WP. Det krånglade ihop sig så jag var tvungen att hitta på ett nytt namn för Kyrksyster hade jag lyckats sumpa när jag gjorde fel…

  9. Ocki Docki skriver:

    Nej, dessa proffsbloggare är sig själv närmast och svarar aldrig på kommentarer. Det behöver de ju inte, det är ju SÅÅÅ STORA!…”Slumpar” man en blogg här nu så är det nästan bara dom som poppar upp. De har väl sin lilla ”fanklick” som ev. fortfarande läser dem – men det blir nog bra tomt!

    • kyrksyster skriver:

      Det är ju möjligt att om man är intresserad av ett speciellt ämne – t ex så läser jag ju Dick Harrisson som proffsbloggar på SvD – så kanske man läser proffsbloggar. Enstaka. Men de flesta är ju ganska ointressanta…

  10. Kao skriver:

    De läser väl varandras bloggar? En klubb för inbördes beundran, kanske?Det låter verkligen tråkigt.När man tittar i högerspalten nu, så ser det förbaskat trist ut :(….och på WP är det som att sitta ensam i en tombox…Försöker man få tyst på folkets röst, tro?Kao

  11. Maria skriver:

    Ne fyy för proffsbloggar. Jag läser gärna Magnus Ekelunds blogg i Norrbottenskuriren. Han är kul. Testa!

  12. Kao skriver:

    Var inne på ‘Mumlan.24’ idag, men det var bara tjafs. De godkände inte nån av mina 2 mailadresser…Kao

  13. erviluca skriver:

    Hoppas INGEN läser proffsbloggarna efter det att vi amatörer lämnat skeppet….De är ju alltid råttorna som lämnar skeppet sist….(eller var det först??)…Nåja. Det var en taskig tanke i Besvikelsen över att behöva byta blogg….och vandra vidare….

  14. erviluca skriver:

    Hur gör man när man ”pingar”? Och vad är det?

    • kyrksyster skriver:

      Pingar gör man för att få upp sin blogg på olika listor. Bloggportalen t ex, om den nu blir kvar efetrsom den är en AB-grej… Men i min högerspalt har jag små rutor om olika portaler där ajg pingar och alltså blir sedd.Basic – Daniel – som bloggade här i begynnelsen har en pingtjänst där man dyker upp på många poratler… det var Ister som tipsade…

  15. Civilisten skriver:

    Hjälp!Jag hittar dig som kyrksyster på wordpress och där finns inlägg t.o.m. 2011-05-31. Hittar dig också som kyrkis på WP, men där är det tomt. Vad ska gälla kyrkis eller kyrksyster? Rädd att mista dig här i cyberrymden.

    • kyrksyster skriver:

      Det är nog kyrksyster som gäller.Kyrkis var en nödvändighet efter att jag sumpat ”kyrksyster” i ett feltryck. Men jag kunde efter att ha tillagt kyrkis få tillgång till kyrksyster igen…

  16. Islin skriver:

    jag har en känsla av att de flesta som läser där inte bloggar här. vet inte vrf.

  17. Förlåt en nyfiken men vilka är de däringa proffsbloggarna? Jag har förmodligen kanske aldrig läst dom. Men vilka är de?

    • kyrksyster skriver:

      AB har en massa bloggar som skrivs av proffessionella bloggare… de har betalt och är mycket snobbiga… det är mångs sportbloggar, men också mode och mingel och allt möjligt… man ser dom allihop på AB-bloggs första sida. Klicka på BLOGG längst upp till vänster så hamnar du där.

  18. Leo Beata skriver:

    Usch, det är verkligen lätt att göra fel på WP… Svettigt!

Kommentera

