Ännu en bild som kan ge tankar…

galler i fönster

I förra inlägget fick ni en bild att fundera över. Den här är liknande men ändå annorlunda. Vilka tankar väcker den?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Ännu en bild som kan ge tankar…

  1. queenia skriver:

    Fångenskap. Någongång har någon kanske suttit fången där i källaren. usch… men även andlig och själslig fångenskap… och att friheten är så nära, men ändå så långt ifrån pga av oviljan att bryta sig loss… ha det gott vännen… Q.

  2. Andromeda skriver:

    Fängelse blev min första tanke… Nu ska jag kolla den andra bilden du skriver om. Nyfiken av mig som jag är… 🙂

  3. Ru* skriver:

    I och med gravstenen utanför, försvinner instängdhetskänslan…Ett gammalt kloster kanske?

  4. lino skriver:

    Jag tänker på en sång jag sjöng på 70-talet:”Som genom galler ser vi på varann….”Det är svårt att slå hål på galler, komma nära varannVacker bild!(Nu måste jag leta rätt på övriga texten, den kanske ville mej något!! :-))

  5. Vildblomman skriver:

    Längtan att leva… var de första som dök upp i mitt sinne.Vacker bild:)!

  6. Tina skriver:

    Jag tänker också på ett gammalt kloster, det är en väldigt fin bild.

  7. Hanna skriver:

    Jag vill ut…

  8. kyrksyster skriver:

    Bilden är tagen inifrån en kyrkoruin…Så instängdheten kan vara skenbar… Det kan vara högt i tak där man minst anar…

  9. Johanna G skriver:

    Instängdhet och fångenskap?? Nej, jag kommer och tänka på en stor fåtölj och sitta och läsa/tänka och begrunda livet. En stunds vila mitt i allt det hektiska som pågår…

  10. gb skriver:

    Där får jag inga mörka tankar

  11. semesterfirare skriver:

    den här bilden e mer fridfull på nåt vis…märkligtintressant dock

  12. semesterfirare skriver:

    ja…å kanske för att fönstret är större å det känns som att det är lite mer distans till detta…inte så nära å hotfullt…jag vet inte hur jag ska förklara

Kommentera

